Is het gevaarlijk als je oogklachten krijgt als je een Gameboy Advance spel speelt op je DS lite?

Ik heb besloten om Pokémon Sapphire uit te gaan spelen op mijn DS.

Al die klachten die ik als kind niet had krijg ik nu opeens wel (op 18 jarige leeftijd). Bijvoorbeeld nekklachten. Voor de nekklachten heb ik al een oplossing.

Maar het grootste probleem is dat ik zowat letterlijk vierkante ogen krijg. Ik ben wat game uren gewend, dus dat zou geen probleem moeten zijn, maar gisteren heb ik dus overdag heel de dag gegamed (met wat pauzes tussendoor).
Zoiets doe ik in de vakantie wel meer, maar dan op m'n pc.

's Avonds een serie op tv gekeken en daarna weer gegamed en daarna gaan slapen.
Ik had inderdaad al een beetje last van oogpijn dus ik dacht laat ik er maar eens mee stoppen.

Nu wordt ik 's ochtends wakker en zie op alle donkere plekken (zoals mijn donkere bureau stoel, mijn mobiel) al die grove pixels.
Het spel zelf heeft zoals je weet ook grove pixels. Die pixels zie ik dus in al die donkere vlakken.

Ik game op doordeweekse schooldagen helemaal niet veel trouwens, want dan heb ik het veel te druk met m'n opleiding. En in het weekend game ik dan ook zelden ivm schoolwerk.

Zijn mijn zorgen terecht of komt dat wel eens meer voor?
Kan ik vandaag gewoon een ochtendje doorgamen of ff voorlopig geen één beeldscherm aanraken of bekijken?
's Middags ga ik aan m'n schoolwerk weer (op m'n laptop).

Oh ja en zoals jullie misschien ook weten kan je je Gameboy Advance spellen gewoon op de DS lite spelen. De kleuren zijn dan wat helderder dus prettiger.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voorlopig helemaal niet meer spelen en als je weer gaat spelen het niet meer zo vaak en zo lang doen.
Je ogen hebben nu rust nodig.

Het beste antwoord

Niet alleen je ogen maar ook je hele lichaam is overbelast van al dat gamen.
Als je een deskundig advies wilt hebben moet je naar een oogarts. Maar als je het aantal uren gamen terug brengt tot 1 a 2 uur zal je merken dat het met je ogen, nek en de rest van je lijf langzaamaan beter gaat worden.
Beweeg veel en intensief tussen de games door. Je spieren hebt je om te bewegen, niet om stil achter een scherm te zitten.
Succes
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het probleem met je ogen wordt veroorzaakt door het lang achter elkaar naar 1 punt kijken. Waarschijnlijk ga je een staren daardoor, waarbij je probeert zo min mogelijk te knipperen, daardoor worden je ogen droog en kunnen ze pijn gaan doen. Het probleem met je nek door lang in dezelfde houding te zitten. Voor je ogen is dat op zich niet zo'n probleem, als het maar niet veelvuldig voorkomt. Bij de drogisterij en apotheek zijn oogdruppels te koop tegen droge ogen die de pijn snel kunnen verhelpen.