Wanneer wordt er geopereerd bij een te strakke achillespees?

Mijn achillespees is te strak (te kort). Mijn arts heeft eens de mogelijke opties voorgelegd, oa. gipsen en opereren. Omdat opereren een lang herstel heeft, ben ik gegipst. Ik heb daar veel baat bij gehad maar nu heb ik er toch al weer een ruime tijd last van. Mijn fysioytherapeut durft geen uitspraak te doen over of opereren een optie is of niet en wanner het probleem zo erg is dat ze het willen opereren. Weet iemand hier meer over te vertellen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Hoi Ydee,

Zelf ben ik geboren met klompvoeten. De operatie waar je het over hebt, heb ik zelf een paar jaar geleden ondergaan. Dit omdat ik niet meer met gym kon meekomen, veel last bij rennen bijvoorbeeld. De achillespees bleek te kort. Het eerste half jaar (denk ik) na de operatie merkte ik echt verschil. Helaas heb ik het idee dat ik nu weer zo goed als terug bij af ben. Na de operatie heb ik een aantal weken oefeningen moeten doen. Maar toen ik geen fysio meer had, werd de motivatie minder, ik vergat gewoon om ze te doen. Misschien dat het hier ook een beetje aan ligt maar dat weet ik niet. Maar ik zou wel zeggen: het heeft altijd zin. Ga als je het weer kan op een sport zoals badminton dan houd je de achillespees goed in beweging ;) (Zelf heb ik dit een poosje gedaan, maar omdat ik het na een poosje niet leuk meer vond, mee gestopt) En blijf de oefeningen doen. Veel succes.