Heb rugpijn bij het wakker worden ' s morgens in bed,na het opstaan voel ik eigenlijk weinig of niks meer, wat zou dit kunnen zijn ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verkeerd bed of matras. Of oud matras.
fremar
9 jaar geleden
Een matras mag maximaal 10jaar meegaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Word je er 's nachts ook wakker van, of is het alleen bij het opstaan? Is het gerelateerd aan een slaaphouding? Draai je veel, of juist weinig in je slaap? En inderdaad: wat voor matras heb je? Slaap je wel eens ergens anders (vrienden, vakantie, etc.) en zo ja: heb je er dan ook last van?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Stel dat het aan je matras ligt en je hebt er nog niet zo lang last van dan zou het kunnen helpen als jij je matras keert. Het is sowieso beter om ca elk half jaar je matras te keren, ook voor het matras zelf.

Antwoorden (3)

Waarschijnlijk heb je dan een verkeerd bed/matras/lattenbodem. Probeer eens op een ander bed te slapen.
Of je hebt een vreemde slaaphouding, maar ik gok iets met je bed.
Ritsuka
9 jaar geleden
liveisgreat
9 jaar geleden
ik denk het ook... als het ophoudt als je opstaat heeft het wellicht iets met je matras of dergelijke te maken.
Een verkeerd matras - in de regel een te zacht matras. Zodra je rug weer kan ontspannen door in rechte houding te zitten / staan, trekt de pijn in de regel snel weg, maar op de lange termijn kan die wel chronisch(er) worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is dit recent, of al een maand of meer het geval? Anders kan het ook stijve spieren tgv een griep zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
samaiphon
9 jaar geleden
ik denk dat je matras aan vervanging toe is;
matrassen moeten na een aantal jaren vervangen worden omdat die verouderen en niet genoeg steun meer geven vandaar waarschijnlijk uw rugklachten..;
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ok, het is best goed mogelijk dat het aan het matras ligt hoor, maar er ZIJN natuurlijk ook andere oorzaken mogelijk.