Als ik na hurkzit recht wil staan, lukt dit nauwelijks. Mijn knie doet dan ook pijn. Hoe komt dat?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.5K
Amadea
9 jaar geleden
Je zult meer informatie moeten verstrekken om ons te kunnen laten raden hoe dat komt. Wat heb je gedaan, hoe ziet de knie eruit, heb je reumatische klachten, et cetera.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Leeftijd speelt misschien ook een rol?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben 40 en nee de knie is totaal niet dik. Geen reuma voor zover ik weet. Niets speciaal gedaan. Bedankt!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het kan vanalles zijn. Spieren, pezen, botten. Ga naar de huisarts die zoekt t met je uit.Zeker omdat je zegt niet dik geen reuma niets speciaals gedaan. Lunnen we hier niet op antwoorden, alleen gissen.
Ritsuka
9 jaar geleden
hoeveel beweeg en sport je normaal gezien? als je weinig beweegt en niet veel kracht in je benen hebt of niet zo flexibel meer bent, gaat dit zwaarder.
Ik had eerst ook vaak last van mijn knie, maar dit is stukken verminderd sinds ik meer ben gaan bewegen (meer wandelen/hardlopen en krachttraining) Maar vraag eerst eens bij je huisarts, om een medische oorzaak uit te sluiten. Als hij/zij zegt dat je verder gezond bent en mag sporten, is dat misschien te overwegen. Je spieren/pezen/botten houd je soepel en sterk door ze te gebruiken.

Het beste antwoord

Pijn in je knie na het zitten op je hurken zou kunnen komen doordat het kraakbeen in je knie niet goed is. Op je knieën of hurken zitten is dan heel slecht. Doe dit zo min mogelijk. Ook zwaar tillen is slecht voor je knieën. Houdt het verder in de gaten. Als je vaker last hebt van je knieën ga dan even naar de huisarts. Dan kan hij je vertellen wat je wel en wat je juist niet moet doen. Blijf vooral bewegen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Allemaal bedankt voor jullie antwoorden.

Andere antwoorden (1)

Dit wijst op overrekte kniebanden. Uiterqard kan je er een dokter naar laten kijke dat is altijd goed.

Mijn advies niet verder irriteren en rustig aan doen zodat het kan herstellen. Het kan een zwakke plek blijven als je niet rustig doet. Een verstevigende kous kan helpen.
Verder niet stil zitten maar voorzichtig oefenen en langzaam meer belasten. Voorzichtigheid geboden.

Beterschap gewenst.