Mijn aft bloed, moet ik hem nu nog aanstippen met Pyralvex?

Als Pyralvex echt enorm brand, moet ik er dan nog wel mee doorgaan? Gisteren 3 keer aangestipt (begon later op de dag), vandaag vanmorgen alleen nog. Vanmiddag bloedde de aft namelijk! Op aanraden van vrienden gebruik ik het nu voor het eerst.

Er staat dat het een "wat branderig gevoel" kan geven. Mijn pijngrens is redelijk gemiddeld en bij de andere aft brand het inderdaad niet zo erg. Die begint nu licht de slinken, al vraag ik mij af of het door het spul komt. Bij de andere aft brand het heel erg (voor 1 minuut, dan neemt de pijn af) maar nog geen enkele verandering. Maar dus wel bloed. Ik heb redelijk vaak aften, maar bloed is er nog nooit uitgekomen.

Iemand ervaring mee? Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6.5K
Ritsuka
9 jaar geleden
aften kunnen soms komen door veel stress of niet optimale voeding, heb je daar al eens naar gekeken?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka, de vraag was niet: 'Waardoor kun je aften krijgen'.

Het beste antwoord

Niets moet natuurlijk; en in jou geval zou ik het ook niet meer doen.
Er is geen enkel goed onderbouwd onderzoek dat een positieve werking van de pyralvex op aften laat zien; eerlijk gezegd kan ik ook geen slecht onderzoek vinden...
Het is dus maar zeer de vraag of het überhaupt zin heeft om pyralvex op aften te smeren.
Op zich kan het ook geen kwaad om pyralvex erop te smeren. Als je het prettiger vindt om zoiets er wel op te smeren dan is dat dus geen enkel probleem en zou ik (normaal gesproken) zeggen dat je het zelf uit moet maken.

Nu doet het je erg pijn, terwijl je er dus hoogstwaarschijnlijk geen baat bij hebt. Waarom zou je het dan toch wel doen?
Uiteraard blijft het je eigen beslissing, maar ik zou ermee stoppen.

Overigens: aften trekken zo goed als altijd na een paar dagen weer weg, of je nou wel of niet smeert met pyralvex. Als je er erg veel pijn aan hebt dan kan je via je huisarts verdovende gel krijgen. Dat kan je op je aft smeren; hij geneest dan niet sneller maar je bent ten minste even van de pijn af. Dat kan ook gebruikt worden bij een bloedende aft.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Ik heb sinds het "bloed incident" Pyralvex niet meer op mijn aften gestipt, ook niet de andere die minder pijn deed. Sinds vanavond heb ik het idee dat hij een heel klein beetje geslonken is en wat minder pijn doet. Het lijkt wel dat wanneer ik Pyralvex erop stip (of beter gezegd "kwast") het wel goed ontsmet wordt, maar ook tegelijkertijd open blijft. In ieder geval bedankt voor je advies en informatie. Ik ga er ook voorlopig niet mee door, tenzij er echt geen verbetering komt. Bij mij duurt het overigens minimaal een week voordat een aft echt weg is.