hoe komt het dat je na overmatige inspanning slappe benen kan krijgen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.1K
Amadea
9 jaar geleden
Zelf heb ik het idee dat dit komt door een lage bloedsuikerspiegel als gevolg van de inspanning. Die maakt dat je je slap en trillerig voelt.
Ritsuka
9 jaar geleden
iets met verzuring?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
'Iets' met verzuring.. lekker vaag weer. En dan een vraagteken erachter. Er wordt een antwoord gevraagd, geen wedervraag.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als hetgeen je gedaan hebt veel van je benen heeft gevergd, bijv. als je hard gelopen hebt, kun je dit ook krijgen. Dan helpt alleen rust soms.

Het beste antwoord

Soms is de oorzaak makkelijker op te lossen dan gedacht. Een slap gevoel in de benen kan ook een teken zijn van een tekort aan voeding. Probeer iets gezonds te eten en rust even uit. Dit kan vaak het gevoel van een slap gevoel in de benen al oplossen. Belangrijk bij warm weer is voldoende te drinken vooral als je gaat sporten, je zou dan een isotone drank kunnen nuttigen. Dit helpt je lichaam aan de verschillende benodigde voedingsstoffen.
Blijft het aanhouden ,bezoek dan de huisarts hij/zij is gespecialiseerd in veel voorkomende ziektebeelden en het voorkomen van complicaties is altijd beter dan genezen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Mogelijks heeft dit te maken met het glucose gehalte in het bloed,dit kan na een zware inspanning wel verlaagt zijn.
fremar