Ja dat is mogelijk, maar dat heb je wel spoedeisende hulp nodig.
Verhaal op nierstichting.nl:
Mijn bloeddruk was op dat moment zo hoog, dat hij niet te meten was. Acute opname volgde. Op de Intensive Care constateerden ze de oorzaak van mijn klachten: een bloeddruk van 300/180.

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik vond zelf dit verhaal, maar deze waardes zijn zo extreem hoog dat ik niet weet of ik het moet geloven: In fact, one study (McDougall, et al.) which measured the blood pressure response to maximal and near maximal leg press exercises in bodybuilders reported maximal values of 480 mm Hg and 350 mm Hg for systolic and diastolic blood pressure, respectively.

Toegevoegd na 11 minuten:
Bij bodybuilding komen blijkbaar ook voor korte tijd hele hoge bloeddrukken voor: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/3980383
Ook hier wordt die 480/350 mmHg weer genoemd.

Toegevoegd na 29 minuten:
Er is een onderzoek gedaan bij bodybuilders en daar zat dus 1 iemand bij die een bloeddruk had van 480/350. Het onderzoek zet ik ook in de bron. Maar er kunnen maar drie bronnen ingevuld worden, dus hier de 4e http://www.luzimarteixeira.com.br/wp-content/uploads/2009/08/pressao-arterial-e-exercicio-resistido.pdf
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Toevallig las ik net hetzelfde verhaal en wilde dit plaatsen ;-)
Plus dus.
Bij een systolische bloeddruk (bovendruk) van 250 is er al sprake van een levensgevaarlijk hoge bloeddruk die onmiddellijk op de spoedeisende hulp behandeld moet worden. De casuïstiek over veel hogere bloeddrukken bij bodybuilders kloppen waarschijnlijk niet. De armen van bodybuilders zijn namelijk zo gespierd, dat de bloeddruk met de gangbare manchetbloeddrukmeters niet betrouwbaar gemeten kunnen worden (zie bron). Overigens kampen veel bodybuilders wel met een hoge bloeddruk door het overmatige gebruik van anabole steroïden.