Wat veroorzaakt die langhoudende pijn en verkoudheid?

Ik heb een verkoudheid opgelopen op 11september 2014 van de peuters in een kinderdagplaats toen ik er stage deed sindsdan werd ik 4dagen verkouden,na die verkoudheid tot nu heb ik last van gele dikke slijm in mijn neus en elke ochtend dat ik wakker werd een zware slijmerige en vieze hoest en slijmen. Een week later kreeg ik zeer in mijn halsklieren en kon ik bijna niet meer slikken zo hevig was die pijn in mijn klieren ik kreeg hoofdpijn,oorpijn,koorts van 37,5 ¤C en was ik erg vermoeid en kreeg een ziek gevoel ik ging ermee naar de huisarts en volgens haar was het een bacteriële keelontsteking en kreeg een antibioticakuur van 4dagen en de pijn was helemaal weg en dan nu ong. Bijna 3 weken dat ik nog steeds last heb van die gele slijmen en sinds vandaag kreeg ik weer pijnen aan mijn keel en voel ik me veer vermoeid en ziek,wat zou dit zijn?

Toegevoegd na 1 minuut:
En heb ik steeds oorpijn op dit moment

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Terug naar je huisarts, je weerstand zal wel slecht zijn, eet en drink gezond en genoeg.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wel raar ik sport 5 x per week en eet matig gezond
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien sport je te veel en te actief, waardoor je veel energie verbruikt, ook matig gezond eten is niet genoeg, je moet alle vitaminen en mineralen binnenkrijgen en ook genoeg vocht, Maar ga naar je huisarts om je eens goed te laten onderzoeken. Mogelijk heb je een allergie, weerstand tekort of iets totaal anders waar dit door veroorzaakt wordt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor de info,volgens mij klopt er echt iets niet in mijn lichaam
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En wat is er te doen voor die pijnlijke keelpijn en oorpijn?

Het beste antwoord

Op basis van de kleur van het slijm kun je niet zeggen of de verwekker een virus of een bacterie is. De meeste keelontstekingen worden veroorzaakt door een virus. Daar werken antibiotica niet tegen. Het kan dus goed zijn dat het antibioticum dat je hebt gekregen niet echt geholpen heeft, maar dat je je toevallig een paar dagen beter hebt gevoeld. Een virale keelontsteking geeft ook vaak klachten als hoesten en oorpijn. De enige remedie is je eigen afweersysteem in een optimale conditie brengen, zodat je eigen lichaam het virus kan opruimen. Terug naar de huisarts voor een nieuwe of andere antibioticumkuur zou ik niet aanraden. Deze helpt waarschijnlijk niet, maar kan er wel voor zorgen dat de kans op resistentie van andere bacteriën toeneemt. Voldoende slapen, goed en gezond eten en proberen de klachten te verlichten door warme dranken te drinken en te stomen helpt vaak het beste.
Beterschap.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Geel slijm en verhoging (37.5 is namelijk geen koorts,tot en met 38°C spreekt men van verhoging en zodra de temperatuur boven de 38°C stijgt, spreekt men van koorts) maar dit terzijde,duidt op een ontsteking van je luchtwegen,bronchien of longen dus het beste wat je kunt doen is terug gaan naar jouw huisarts.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb gezien dat er een klier bij mijn keel aan de linkerkant dat het wit zag ,witte aanslag en dan sinds vandaag minder en is er een knobbel te zien en de klier is dikker dan de andere...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een opgezette klier past ook bij een ontsteking,kan inderdaad zoals in het andere antwoord ook wordt gezegd een keelontsteking zijn maar ook en andere die ik al benoemd heb, Je geeft zelf al aan dat het minder wordt. Thee met honing kan helpen om de pijn te verzachten en ook de adviezen van onderstaand antwoord. Heb je nog pijn en verhoging?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb steeds pijn maar ik ga er as vandaag naar de dokter want anderz dagen kon ik niet en verhoging niet meer