hoe weet ik of mijn muis van me hand niet gebroken is ?

ik heb met gym op school een bal tegen me hand gekregen die heel hard ging. eerste paar seconde voelde ik me hand niet dus moest ik me hand koelen onder de kraan. ik ben nu ongeveer een week verder en doet nu nog steeds zeer (ik heb hem intussen al vaak gekoeld zelfs met ijs). en ik snap dat ik beter naar de dokter kan maar ik vroeg me af of iemand dit kent en me raat kan geven. en hij is ook heel erg blauw.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (1)

Koelen met ijs en koud water helpt vlak na de kwetsuur om de zwelling te beperken. na een paar dagen heeft het niet zoveel nut meer om te koelen.
je had beter even bij de huisarts langs te gaan.
overigens bestaat je muis uit spierweefsel en zit er alleen het bot (kootje) van je duim in.
als je een botje erin breekt, zou dat je duim kootje zijn (wel heel moeilijk met alleen een bal). kneuzen is vaak pijnlijker dan breken.

ga dus toch maar even naar de huisarts.