Een wrat is een vergroeiing van de huid en wordt veroorzaakt door een virusinfectie. Het sap van de aardappel kan niet in de huid/in de wrat trekken. Dus als het sap van een aardappel de virusinfectie zou kunnen bestrijden, zal dat niet gebeuren, omdat die infectie in de huid zit. Antivirale middelen zijn er niet veel en deze zijn heel geavanceerd. Er is nog geen middel tegen verkoudheid bijvoorbeeld. Dat het sap van een aardappel antivirale werking zou hebben lijkt mij vrijwel uitgesloten.

Het kan zijn dat de wrat wegtrekt als je erop spuugt, urineert of er aardappelsap op smeert. Dat wil echter niet zeggen dat de wrat niet was overgegaan als je rustig had afgewacht.