Wat zijn de oorzaken van chronische pijn aan de halslymfeklieren en wat zou dit zijn?

Ik heb weer last van mijn lymfeklieren in mijn hals,wat me nu opvalt is dat het periodiek terug komt ,wat ik wil zeggen is dat ik om de bepaalde tijd last heb van mijn klieren in mijn hals bij mij kin en ik voel dat pijn in mijn mond en pijn wanneer ik erop druk en/of met mijn hoofd draai voelt mijn hals zwaar en pijnlijk aan en voel ik dat het dik is. Wat ik nu terug last van heb zijn weer die klieren maar niet die grote maar ook die 2 kleinere tegen mijn grotere klieren weet iemand wat de oorzaken hier van zijn en wat daar aan te doen is?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
mogelijk pfeiffer....is te testen met bloedonderzoek.
veel ziekten worden veroorzaakt door ontstekingen en dat is vaak gerelateerd aan verkeerd voedingspatroon mn suiker
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
oei,dat kan waarschijnlijk,want mijn voedingspatroon ziet er niet echt gezond uit,veel suiker binnenspelen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
probeer eens een paar weken zonder suiker maar als je het goed wil doen ook geen pasta aardappelen en tarwebrood....je kan wel met zuurdesembrood van spelt proberen en rijst. succes
tinus1969
9 jaar geleden
Negeer de tips hierboven en ga eerst naar de dokter.

Het beste antwoord

Als je lymfeklieren gevoelig en opgezet zijn, wil dat zeggen dat je ergens een infectie/ontsteking hebt. Als de klieren na korte tijd weer slinken, heeft je lichaam hier korte metten mee gemaakt.
Dat je chronisch last hebt, wil zeggen dat het lichaam het moeilijk heeft met het bestrijden hiervan.
Het lijkt me verstandig even naar je huisarts te gaan, mogelijk heb je ondersteunende medicatie nodig.
Rieneke1
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is niet dik,maar als ik mijn nek draai en naar onder kijk voel ik wel dat het wel dik is en dat is gevoelig,ook als ik het aanraak..
Rieneke1
9 jaar geleden
Als je voelt dat ze opgezet zijn, dan zijn ze dat toch?
Ik zou er echt eens mee langs je huisarts gaan.