Wat is de reden dat mijn elleboog nog steeds vastzit en dat ze niks vinden op de scans?

7 maanden geleden had ik mijn elleboog gebroken met toestelturnen en op de foto’s zagen ze een breuk en een bloeding in mijn gewricht. Tijdens die periode had ik heel veel pijn en kon mijn elleboog heel moeilijk bewegen,buigen en strekken en ben kinesitherapie gaan volgen. Het hielp niet echt na een maand of 2 kon ik steeds mijn elleboog niet 100 procent strekken en buigen ,als ik dit doe (strekken/buigen) is het gevoelig en zit het op slot en kan het niet normaal bewegen. En tot nu steeds kan ik mijn elleboog nog steeds niet volledig buigen en strekken,maar het doet geen pijn als ik iets optil of vastpak ,het is enkel vervelend en soms kan mijn elleboog vastklemmen omdat ik dezelfde houding aanneem,weet er iemand wat dit is ,ik ben daarmee 3x naar de specialist geweest,foto’s laten nemen en .. niks speciaal enkel dat ze zeiden dat er waarschijnlijk een spier(en verkort is.. en weet er iemand wat ik ook kan doen,want ik zit wel met mijn probleem..

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
Amadea
9 jaar geleden
Hoe kunnen mensen op een internetsite zonder foto's nou wel weten wat de oorzaak is, terwijl de specialisten die het gezien hebben dat jou niet weten te vertellen? Niemand is helderziende!
Z512099
9 jaar geleden
Wat je ook kan doen is naar een andere specialist gaan (second opinion), misschien kan er nog iets gedaan worden, denk ook dat je nog wat moet voortdoen met kinesitherapie. Is iets dat tijd nodig heeft om te genezen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
misschien dat iemand dat ook heeft meegemaakt vandaar die vraag..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
misschien dat iemand dat ook heeft meegemaakt vandaar die vraag..

Het beste antwoord

Dat je spieren zijn verkort dat is een mogelijkheid. Maar je gewricht wordt ook vastgehouden door banden en pezen welke aan je bot vast zitten. Ook deze kunnen een optater gehand hebben tijdens je ongeluk. Met andere woorden deze kunnen ook gaan krimpen als deze een bepaalde tijd niet of nauwelijks gebruikt worden. Er treed dan namelijk een soort verzuring op in deze weke delen. Er vindt minder bloedtoevoer plaats met als gevolg dat ook de afvalstoffen zoals eiwitten minder afgevoerd worden. Dit heet verzuring. Dit is niet te zien op welke scan dan ook. Een scan laat alleen zien of er iets is beschadigd. Onze zoon heeft een aantal jaar geleden ook zijn elleboog verbrijzeld tijdens een val. Spoed operatie en 3 pennen erin. Maanden heeft het geduurd tot hij zijn arm weer kon strekken. Dit is gebeurd met behulp van een fysiotherapeut die werkelijk millimeter voor millimeter zijn arm weer recht heeft gekregen. Dus het kan lang duren. Heel veel sterkte en beterschap gewenst. Houd vol en heb geduld. En zoek een goede fysio die hier ervaring mee heeft. Een sport fysio bijvoorbeeld.