Gebeten door een spin, wat kan ik nu doen?

Ik ben net gebeten door een rode spin. Op me voorhoofd en hand. Hij word nu langzaam aan dik. Kan dit iets ergs zijn? Hij doet niet pijn maar ziet er wel eng uit? Wat kan ik het best doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Koelen, hand hoog houden en in de gaten houden. Dat een beetplek dikker wordt is heel normaal, dat hoort erbij als afweerreactie van je eigen lichaam. Houdt het wel in de gaten, als het erg wordt, of je krijgt andere klachten erbij, direct contact opnemen met de huisarts(enpost) en het probleem aan hun voorleggen. Tot die tijd zou ik het rustig aanzien.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Huisarts bellen i.p.v. het op GV te vragen lijkt mij beter.
Die persoon heeft er immers voor doorgestuurd.

Zouden 24/7 bereikbaar moeten zijn
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De beet van de Roodwitte celspin is niet gevaarlijk, maar door die grote en sterke gifkaken kan het wel een pijnlijke beet worden met lokale zwelling. Je krijgt gele blaasjes die na een tijdje openbarsten. Als je de wondjes uitspoelt en ontsmet zal het snel hersteld zijn.
Amadea