Hoe kom ik van het drukkende gevoel tussen mijn wenkbrauwen af?

Al heel lang heb ik een pijnlijk, drukkerig gevoel tussen me wenkbrauwen.
Als ik buk word het erger.
Ook me oren vertonen soms die druk.
Net als dat je in een vliegtuig zit.
Ik heb het al sinds 2012, en de dokter heeft nooit iets kunnen vinden.
Af en toe heb ik zo'n oorpijn en pijn aan me voorhoofd.
Het lijkt erg op bijholteonsteking maar de dokter zegt niks te vinden.
Hoe kom ik hier nou vanaf?
Loop er al 2 jaar mee

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
18.7K

Het beste antwoord

Als de huisarts en KNO het niet kunnen vinden is het wellicht een idee de ogen goed te laten testen.

Oog migraine, prisma afwijking, oogdruk veel zaken rondom de ogen kunnen een rol meespelen dan wel oorzaak zijn. Als u bukt met de ogen dicht is dit dan hetzelfde als met ogen open? Ja? nee? Pijn is heel vervelend en u heeft al meerdere wegen bewandeld. Om dit uit te sluiten maak eens een afspraak bij een optometrist voor een uitgebreid oog onderzoek. Een prisma afwijking kan namelijk voor een drukkend gevoel achter de ogen geven. Bij het focussen van ver naar dicht en andersom kan dit pijnlijker of minder pijnlijk zijn. Ook een hoge(re) oogdruk kan met bukken intenser worden. Moteriek, het hersendeel voor inschattingen en de secundaire visuele cortex zit ook vrij dicht achter de wenkbrauwen.

Leg het eens aan de arts voor.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het klinkt inderdaad als verstopte voorhoofdsholten. Persoonlijk zou ik een verwijzing naar een KNO-arts vragen. Die neusbijholten en oren zijn toch zijn/haar expertise
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja in het ziekenhuis ben ik ook al geweest
Is er al uitgesloten dan het van je kaak komt? Het kaakgewricht zit zo dichtbij je oren dat de pijn niet te onderscheiden is, en problemen daar kunnen in je hele gezicht voor spanning/druk zorgen tot stevige hoofdpijn aan toe. Een orofaciale fysio kan dit vaststellen of je tandarts.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het word vaak over het hoofd gezien, en de bewustzijn en kennis hierover is bij de meeste huisartsen niet al te best.