Ik ben de laatste tijd moe en heb zware benen, wat kan dit zijn?

Ik ben de laatste twee weken heel erg moe en als ik de trap op loop, voelen mijn benen heel zwaar aan en kom ik bijna niet boven. Nu heb ik sinds maandag ook vaak hoofdpijn en als ik opsta heb ik een duizelig gevoel in mijn hoofd. Wat zou dit kunnen zijn?

Toegevoegd na 29 seconden:
Ik ben overigens 17 jaar oud.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
31.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ben benieuwd wat dit is. Ik heb er ook last van, precies dezelfde klachten. Ik heb al bloed laten prikken maar alles was goed (en een uitstrijkje maar weet niet zeker of je een vrouw bent). Misschien ook eens langs de huisarts? Heb je nog andere vage klachten? Al is het maar iets heel kleins?
tinus1969
9 jaar geleden
Wat dit is? Dit is een reden om eens een bezoekje aan je huisarts te brengen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mixv, ik heb de huisarts gister aan het eind vd middag gebeld maar de assistente wilde mij nog geen afspraak maken. Als het eind volgende week nog niet over is moet ik weer bellen... als ik goed na ga denken heb ik zolang ik die vermoeidheid heb ook last van de spieren in mijn nek. Hiervoor ben ik naar een sportmasseur geweest en die zei ook dat ik een verdikking in mijn nek heb... (en ik ben een vrouw)

Antwoorden (2)

Het lijkt op een lever- gal probleem.
Daarbij hoort een griepachtig gevoel.
Hoofdpijn.
Zere nek.
Duizelig en soms misselijk.
Minder eetlust.
Soms het gevoel van wagenziek.

Toegevoegd na 3 minuten:
Vergeten is te vermelden moe zijn en zware benen vooral in de loop van de dag, of tegen de avond.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit lijkt heel erg op een beginnende griep. Alle symptomen wijzen daarop, ook het spierslapte- of spierpijn-gevoel.

Soms heb je geluk en zet de griep niet door. Je bent dan een paar dagen flink moe (snel uitgeput), licht in het hoofd, en je hebt spierpijn-achtige verschijnselen. Soms zet de griep wel door en lig je tien tot veertien dagen in bed.

Toegevoegd na 1 minuut:

Ik heb het niet over de zware verkoudheid die in de volksmond vaak 'griep' wordt genoemd, maar over de echte griep. Daarbij zijn jouw klachten heel veel voorkomende symptomen.

Cryofiel