hoe komt het dat in constante pijn heb in mijn arm?

Ik heb constante pijn in mijn elleboog, ook als ik het niet beweeg. Als ik lig op bed, heb ik ook gewoon pijn, ik kom slecht daardoor ook in slaap, want je zit er de hele tijd aan te denken. Wat is het, en hoe kom ik er zo snel mogelijk van af, ik ga binnekort op vakantie en vind het niet prettig om hiermee daar de hele tijd rond te lopen.

Toegevoegd na 10 minuten:
ik voel ook soms een lichte tinteling, en mijn elleboog is roder dan de andere.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
welke arm? zou het rsi kunnen zijn?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
de rechter
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is toch met computermuis? ik gebruik geen computermuis, alleen dat schuifdingetje
Ritsuka
9 jaar geleden
repetitive strain injury, is inderdaad vaak met muis, maar kan met elke beweging gebeuren. Het is gewoon dat je een bepaalde handeling zo vaak doet dat je er last van krijgt, dat heeft niks met muis/touchpad te maken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik zit vaak op computer, maar ik wissel het af... ik zit 2 uur op laptop, dan zit ik op de bank tv te kijken, en 1x per week tennis ik 2 uur, en loop ik met oma 1 dag per week. dus mijn spieren zijn niet 8 uur per dag dezelfde handeling aan het doen...

Antwoorden (2)

Het klinkt als een ontstoken slijmbeurs of iets dergelijks, ik zou naar de dokter of fysiotherapeut gaan en misschien ontstekingsremmende crèmes zoals Voltaren gebruiken. Huisarts is sowieso een goed idee denk ik.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik slaap een nacht, is het erger of hetzelfde gebleven ga ik meteen naar me ouders of ze de huisarts willen bellen. Bedankt voor je antwoord!
Het klinkt in elk geval als een ontsteking. Bij de elleboog is een peesontsteking iets waarschijnlijker dan een slijmbeursontsteking. Zit de ontsteking aan de buitenkant van elleboog (met palm naar voren) dan spreekt men van een tennisarm; aan de binnenkant is het een golfersarm. (beide vallen wel onder de groep RSI; ook als je niet golft en slechts één keer per week tennist).

Bij een ontsteking kun je het beste afkoelen. Doe bijv. wat ijsblokjes in een washandje en leg dit er op (niet meer dan tien minuten per uur want anders kan de huid onderkoeld raken).

Ook kun je een band net onder de elleboog plaatsen waardoor de spier minder hard aan de pees trekt; denk bijv aan een zweetbandje dat je van de pols omhoog schuift.

De huisarts kan ontstekingsremmers geven om de acute ontsteking tot rust te brengen maar zal waarschijnlijk ook doorverwijzen naar de fysiotherapeut.

Sterkte