Wat is die pijn in mijn knieholte?

Ik ging vanochtend naar school en mijn knieholte deed pujn. Het leek een beetje alsof er een steek in zat. Daarnet fietste ik weer naar huis en dan moet ik de steilste kant op van de berg en toen deed het nog meer pijn. Het zit in mijn knieholte van mijn linker been. Weet iemand wat dit is? Misschien overbasting ofzo?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je huisarts weet dat vast wel!
Amadea
9 jaar geleden
Toen mijn knie overbelast was zag die er opgezet uit, en ik kon 'm vrijwel niet meer buigen. Dus ik denk niet dat jouw knie overbelast is, "Aap". Heb je de afgelopen dagen een bepaalde sport beoefend?

Antwoorden (1)

Het klinkt als een peesontsteking. Een pees is het stukje dat een spier verbindt met bot. Een peesontsteking ontstaat inderdaad vaak door overbelasting.

Ook al lijkt de ontsteking acuut aanwezig, meestal is de overbelasting al langer opgebouwd waarbij microtrauma is ontstaan. Zo'n microtrauma is op zich niet erg en gebeurd continu in ons lichaam. Maar wanneer de microtrauma geen rust krijgt om goed te herstellen dan wordt het microtrauma op microtrauma en ontstaat de ontsteking.

Oplossingen zijn rust, afkoelen (bijv door ijsblokjes in een washandje; niet meer dan tien minuten per uur want anders kan de huid onderkoeld raken) en wanneer dat niet (afdoende) helpt de fysiotherapeut.