Als je je enkelbanden bij beide voeten verrekt hebt, hoe lang duurt het dan voor je weer kan hardlopen?

Ik kan nog wel lopen, maar de voet draaien naar de zijkanten wil dus niet goed.
Hoe lang duurt het herstel? Ik neem al zoveel mogelijk rust en zit vaak met mijn voeten omhoog.

Ritsuka
9 jaar geleden
1.4K
tinus1969
9 jaar geleden
Vriend google leverde dit: http://www.nijsmellinghe.nl/1116/enkelbandletsel
(2-3 weken niet sporten/overmatig belasten). Ben je naar de fysio geweest?
Ritsuka
9 jaar geleden
Nee, verder niet geweest voor een afspraak. Wel even geinformeerd, er werken fysiotherapeuten bij mijn sportschool.

Antwoorden (1)

Hoi,

ik heb dat ook gehad, dat kan weken tot maanden duren. Het is maar net hoe snel jou lichaam hersteld en jij je rustig houd. De pijn kan je onderdrukken, maar zo luister je minder goed naar je lichaam, en dat kan de kans op snel herstel vertragen.

Sterkte