Hoofdpijn, duizelig, vermoeide ogen, extreem vermoeid sinds 5 dagen.. wat kan het zijn?

6 weken geleden kreeg ik last van kniepijn. Ik heb de afgelopen 6 weken gemiddeld 4 paracetamol per dag geslikt. Ook heb ik gemiddeld 20 bier per week gedronken, laat naar bed gegaan (wel lang genoeg geslapen), redelijk wat stress gehad van studie etc en vaak lang (5 uur op een avond) achter de computer gezeten (spelletje).

Nu ben ik aan het leren voor mijn tentamens. Zondag kreeg ik tijdens het leren ineens flinke koppijn met duizeligheid. Ik heb op die dag 8 paracetamol genomen in totaal, en het ging niet weg. S'avonds nog 4 biertjes gedronken. Dag erna nog steeds hoofdpijn, moe en duizelig. Geen paracetamol meer genomen. Dinsdag, woensdag en vandaag niks genomen, op tijd naar bed gegaan niks gedronken en gezond gegeten. Nu voel ik me nog steeds extreem moe en duizelig, en heb ik hoofdpijn.

Wat kan dit zijn?? Komt dit door het overmatige gebruik van paracetamol?
Waarom is het nog niet beter, nu ik al 4 dagen rust? Ik ben 23 jaar dus mijn lichaam zou toch nog wel wat moeten kunnen hebben...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.1K
fremar
9 jaar geleden
dokter raadplegen+ ev bloedonderzoek
Amadea
9 jaar geleden
In plaats van bier gewoon water gaan drinken. Overmatig alcoholgebruik gecombineerd met medicijnen, slecht slapen en stress - dat is funest.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
nu al 3 dagen extreem gezond geleefd... het lijkt er echt niet beter op te worden
Ritsuka
9 jaar geleden
- teveel alcohol
- te laat gaan slapen
- veel stress
- lang achter de pc je lichaam geeft aan dat je rust nodig hebt. Je kunt wel pillen lopen slikken, maar uiteindelijk is de grens bereikt.
Mogelijk was je voeding ook niet optimaal.

Antwoorden (3)

Misschien heb je wat spanning op de nek en schouder spieren, daar kun je duizelig van worden.
Maar bovenal zou ik je bloeddruk en ijzergehalte laten checken bij huisarts.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je een uiterst betrouwbaar advies wil hebben moet je uiteraard naar je huisarts gaan.
Ik kan je wel als ervaringsdeskundige zeggen dat de hoeveelheid paracetamol die jij neemt VEEL te veel is. Daar krijg je medicatie-afhankelijke hoofdpijn van. Je kunt die term ook op google opzoeken, ik weet zeker dat je je erin zult herkennen.
Ik adviseer je om langs te gaan bij je huisarts om samen uit te zoeken hoe jij je beter kunt voelen zonder een overdaad aan paracetamol te nemen (en grote kans dat als je stopt met de paracetamol, je hoofdpijn vanzelf weer minder wordt).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij het drinken van veel alcohol kan er vermoeidheid ontstaan doordat dit erg slecht is voor je lichaam en ook veel suikers bevat. Daarnaast is een combinatie van alcohol en Paracetamol erg slecht voor je. Dit staat ook in de bijsluiter beschreven. Ik zou proberen te stoppen met het nuttigen van alcohol en het gebruik van Paracetamol terug te brengen tot maximaal 4 per dag.