Hoe zorg in dat mijn vlooienbeten weg gaan?

Ik ben een hele tijd terug (meer dan 2 jaar geleden) gebeten door de vlooien van mijn kat in mijn knieholte. En nu is dit ipv een aantal bultjes, 1 grote plek geworden dat ontzettend jeukt. Het is al een aantal keren opengekrabt en heeft littekenweefsel gevormd. Nu gaat het maar niet weg en blijft ontzettend jeuken! Dokter heeft geen medicijn..

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (2)

Het is een litteken, dat gaat niet meer weg.
Soms helpt iets als vitamine E olie nog wel eens, maar je kunt er niet veel meer aan doen.
Ritsuka
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
je vraag was hoe je die plek weg kreeg. Dan heb ik het verkeerd begrepen.
Waarom het blijft jeuken weet ik niet
Ivana
9 jaar geleden
Ga met die plek naar een dermatoloog. Die neemt dan een test onder de microscoop en kan je vertellen wat er moet gebeuren. lapmiddeltjes heb je niets aan . Vraag een verwijsbrief.
fremar
9 jaar geleden
Doen wat Ivana schrijft!
Laat je doorverwijzen naar een dermatoloog of huidtherapeut.
Om te voorkomen dat je weer gebeten wordt is het helaas noodzakelijk je interieur regelmatig te sprayen met antivlo middel. Die van Ecostyle (mand en omgeveingsspray) werkt hier prima. Wanneer de vlooien ook in je matras zitten zul je deze ook moeten behandelen.
Om vlooienbeten te voorkomen werkt het soms om vitamine b12 te slikken. Vlooien vinden je dan minder lekker a.h.w.