Slijmbeurzen komen in het hele lichaam voor. De functie van de slijmbeurs is vooral om de spieren ‘gesmeerd’ te laten lopen. Een slijmbeurs zit vaak tussen spieren en het bot, zodat de spieren niet over het bot schuren maar soepel kunnen bewegen en aanspannen door de slijmbeurs. een slijmbeurs zit dus ook in de rug.

Een slijmbeurs kan ontstoken raken. Slijmbeursontsteking is een pijnlijke aandoening. Slijmbeursontstekingen komen het meest voor op de elleboog en op de knie, maar ze kunnen op alle uitstekende botdelen voorkomen. dus ook in de rug.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt, ik heb het al in de heup maar vroeg me af of het ook in de rug dus kon voorkomen. Heb al 4 jaar rugpijn door een ongeluk maar ze kunnen steeds niks vinden.