Hoe laat je een "scheurblaar" het snelste genezen?

Ik heb regelmatig blaren van het roeien. Normale blaren zijn niet zo erg. Of ze nu opengaan of niet, ze genezen vrij snel. Het enige lastige aan blaren waarvan de toplaag helemaal weg is, is dat ze enigzins pijnlijk zijn, maar afgezien daarvan genezen ze goed.

Maar soms heb ik een blaar die telkens openscheurt. De blaar gaat wel steeds dicht, maar als hij dicht is scheurt hij toch weer open. Het gevolg is dat ik een genezende blaar heb met een soort "kloof" in het midden. Zulke "scheurblaren" genezen veel langzamer. ALS hij eenmaal dicht blijft en dus niet meer openscheurt, geneest hij wel heel snel, maar het duurt een hele tijd voordat het zover is.

Zie de foto voor een voorbeeld.

Hoe laat ik zo'n "scheurblaar" het snelste genezen?

Picture for question
Cryofiel
10 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Plak er eens een Compeed blarenpleister op, dit zijn de voordelen van zo'n pleister:
Vermindert de pijn en de druk onmiddellijk.
Vormt een beschermkussentje tegen pijnlijke wrijving, verschuift niet en
functioneert als een tweede huid.
Verhindert de vorming van korstjes en littekens.
Langdurige hechting zonder te verschuiven: COMPEED® houdt 72 % langer dan
een traditionele pleister* - je hebt dus duidelijk minder COMPEED®-pleisters
nodig voor de behandeling van een blaar.
De elastische COMPEED® Blarenpleister past zich flexibel aan de vorm van je
voet/hand aan en beweegt altijd mee.
Transparant en onopvallend.
Water-, vuil- en bacteriënafstotend.
Resultaat: sneller een gezonde en vernieuwde huid!

Zodra de blaar genezen is, gebruik je enige tijd en altijd bij het roeien Compeed anti blaren stick om de huid soepel te houden. En te beschermen tegen de druk die erop komt.
Het eerste product dat speciaal ontworpen is om blaren op een discrete en effectieve manier te voorkomen. Compeed Anti-blaren stick bevat 'hydrogenated vegetable oil', een natuurlijke gel om direct de wrijving van schoenen te verminderen. Aanbrengen op de voet of andere lichaamsdelen om blaren te voorkomen.

Beide producten zijn te koop bij drogisterij en apotheek.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Door het bewegen scheurt de wond telkens open, dus snel laten genezen kan alleen door de wond rust te geven.
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
Da's lastig. Deze blaar zit in de handpalm. vlak bij het begin van de vingers.