Wat te doen tegen mijn chronische spierpijn?

Ik heb nu al een jaar last van chronische spierpijn. Maakt niet uit of ik niks heb gedaan of heb gesport. Het is altijd hetzelfde. Ik heb al een aantal bloedonderzoeken laten doen en een MRI-scan, er kwam helaas niks uit. Heeft iemand tips om ervoor te zorgen dat mijn spierpijn minder wordt? Is het een groot verschil als ik minder suiker binnen krijg? En, hoe belangrijk is veel water drinken? Mocht dat belangrijk zijn, ik ben 17 jaar, ik ben 1.82 meter en ik weeg 70 kilogram. Dankjewel

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
de dokter heeft niks kunnen vinden? ook niet met bepaalde vitamine of mineralen tekorten?
Hoe kom je bij het idee dat minder suiker zou helpen? Waar baseer je dat op?
Voldoende water drinken is natuurlijk belangrijk, maar rond de 1 1/2 liter is wel prima hoor. Je krijgt ook vocht binnen via je voeding
fremar
10 jaar geleden
http://www.vief.be/gezondheid/wat-als-chronische-pijn-je-leven-beheerst-5-adviezen.html
tinus1969
10 jaar geleden
Hier http://en.wikipedia.org/wiki/Myalgia#Causes vind je een hele serie mogelijke oorzaken van spierpijn, van onschuldig tot ernstig, van algemeen tot zeldzaam. Ga op basis van die lijst met je dokter praten; wat is er al getest en wat is zinvol om no te testen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@ritsuka
Ik had een jodium tekort. Daar heb ik nu een half jaar druppels voor maar dat tekort zal niet de aanleiding zijn van de spierpijn. En waar ik op baseer dat minder suiker zou helpen? Nergens op. Daarom vroeg ik het juist. Trouwens, ik ben zojuist naar een diëtist gegaan en ik ga drie weken alleen nog gezond eten, en dan kijk ik of ik verschil merk. (denk aan geen chips, geen suiker, geen boterhammen). Sommige mensen schijnen gevoelig te zijn voor boterhammen en erna last van hebben.
Ritsuka
10 jaar geleden
Niet iedereen heeft last van brood, maar je kunt het zeker eens proberen.
Zorg dan wel dat je het met andere dingen vervangt, zodat je niet een tekort van kcal gaat krijgen. En met weinig brood moet je weer een beetje oppassen met je jodium.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad, ik vervang het dan ook met noten, bananenbrood, fruit, yoghurt en dergelijken.
tinus1969
10 jaar geleden
Hoe is dat jodiumtekort ontdekt, en is het kortgeleden gecontroleerd? Zijn je schildklierwaardes het afgelopen half jaar gecontroleerd en in orde!?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jodiumtekort is ontdekt d.m.v. bloedonderzoek. Schildklierwaardes waren wel normaal. Jodium was voordat ik druppels ervoor kreeg te laag maar erna heb ik nog twee keer bloed laten prikken en allebei de keren was het normaal.
tinus1969
10 jaar geleden
Waarom is er indertijd op jodium getest? Je had klachten? Mag ik vragen wat je TSH en vrij T4 waardes waren?

Het beste antwoord

Hoi pims1996,

Eet je genoeg koolhydraten ? Door een tekort daaraan kunnen je spieren in constante verzuring raken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De koolhydraten schijnen het hem juist te zijn. Ik ga drie weken niks (tot weinig) met koolhydraten eten en dan kijk ik of het werkt. Volgens de diëtist kan dat juist de oorzaak zijn van mijn spierpijn.
tinus1969
10 jaar geleden
Het klopt niet dat te weinig koolhydraten zorgen voor verzuring (te weinig zuurstof zorgt voor verzuring). Overigens werken spieren uitstekend op vet.
Ritsuka
10 jaar geleden
even kijken hoe je je daarbij voelt, of je wel genoeg energie hebt. als het voor jou werkt is het natuurlijk mooi