Hallo Kloentje2,

Hartkloppingen kunnen zeer angstaanjagend zijn, het gaat immers om je hart.
Echter hebben we allemaal wel eens last van een onregelmatige hartslag en dit hoeft dus ook niet tot zorgen te baren.
Een groot deel van hartkloppingen of het bewustzijn dat je hart anders slaat zijn onschuldig.

Maar om nu even in te haken op je vraag.
Hartkloppingen kunnen gevaarlijk zijn als je ook tijdens je hartkloppingen last krijgt van duizeligheid/kortademigheid en deze voor een lange periode aanhouden.
Ook bij telkens terugkerende hartkloppingen zonder enige oorzaak (gespannen, stress etc) kunnen deze schade aanrichten aan het hart, d.m.v. het ontwikkelen van stolsels in de boezem van het hart.

Mijn advies is gewoon even langs de huisarts te gaan, al is het alleen al voor je eigen geruststelling.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat kan vastgesteld worden door de cardioloog aan de hand van een ECG, liefst op het moment dat je hartkloppingen hebt. Daarvoor wordt meestal een recorder geplaatst. Het interpreteren van ECG's is een ingewikkeld specialisme. Een verwijzing naar de cardioloog halen lijkt me daarom een goed idee. Maak je niet te druk, soms is het onschuldig, soms een kwestie van een kleine operatie, je hoort wel eens van topsporters die op die manier weer veilig door kunnen gaan met hun sport. Niets doen is in dit geval dus niet zo verstandig.