41 graden koorts is een flinke koorts, mits goed gemeten. Indien je de koorts via het oor gemeten hebt is deze temperatuur erg betrouwbaar, mits je niet te lang op het gemeten oor hebt gelegen, je de thermometer goed op het trommelvlies gericht hebt. Normaal wordt aangeraden bij 40 graden koorts contact op te nemen met een arts. Nu zeg je dat je overnacht 41 graden koorts ontwikkeld hebt, dit is vreemd. Koorts op zich is diagnostisch niet bijzonder, de nevensymptomen zijn minstens zo belangrijk. Als je de koorts 's morgens hebt gemeten in je linkeroor, en je hebt de hele nacht op je linkeroor gelegen dan is de temperatuur van het trommelvlies natuurlijk veel hoger. Ik raad je aan je koorts nog eens opnieuw te meten en indien deze boven de 40 graden is, snel contact op te nemen met een arts.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit is zeer veel,als je weet dat 42° reeds dodelijk kan zijn:dus onmiddellijk je arts raadplegen.
fremar
10 jaar geleden
41 graden komt vaker voor, meestal is het niet zo ernstig. Maar bij hoger dan 41 graden moet je wel onmiddellijk naar de huisarts