ik ben net flauwgevallen, moet ik naar het ziekenhuis?

Het klinkt misschien overdreven, ik val flauw, en denk meteen naar het ziekenhuis te moeten, maar het licht ingewikkelder.
Ik heb afgelopen 7 dagen niet gegeten, en nog steeds krijg ik geen hap eten door me keel... (ondanks ik het wel wil)

Dit heeft te maken met liefdesverdriet en stress.
Maar mijn lichaam begint het nu echt op te geven, ik trill bijna de helft van de dag, en voel me niet lekker. Eten is geen optie, dat lukt echt niet, als ik alleen al iets in me mond doe, krijg ik kots neigingen

Drinken gaat wel, maar moeilijk.
Wat moet ik nu doen? Tips, Advies?

Toegevoegd na 8 minuten:
Er is een gelijkbaren vraag gesteld, maar daar vond ik geen antwoord op me vraag, gezien het daar ging om 1 dag geen eten.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Ik denk niet dat je direct naar het ziekenhuis hoeft, ik zou wel praten met mensen om je heen waar je last van hebt en over het liefdesverdriet. Als het nog een keer gebeurt zou ik wel contact opnemen met de huisarts. Veel succes!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Maar je kunt toch wel iets eten wat jij zelf heel lekker vindt? Een mens kan niet zonder voeding. Je lichaam geeft jou dat nu dus overduidelijk aan. Het heeft geen nut om niet te willen eten, dus zet je daar overheen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou zeggen neem in ieder geval veel rust en houd je gedachten bij iets leuks. Ik zou dan morgen contact opnemen met de huisarts. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Veel praten helpt echt om je beter te voelen. Nu vraag je aandacht door flauw te vallen en niet te eten, maar je kan beter je probleem uitleggen en begrip vragen.
Je bent niet de enige die helemaal van slag raakt door liefdesverdriet. Zelf ben ik eens 4 maanden depressief geweest, doordat mijn vriend en ik uit elkaar waren. Ik lag hele dagen in bed, had geen benul van mijn omgeving. Dat het nu met mij veel beter gaat dan dat het ooit met hem had kunnen zijn is voor jou nu maar een schrale troost. Maar laat je lichaam niet verpesten door je gevoelens en probeer toch te eten.
Neem een suiker houdend drankje ? of suiker water ??? of thee met veel suiker
je bloedsuiker spiegel is waarschijnlijk onderuit gegaan
opzich niet ernstig en snel op te lossen
maar voor de rest zou ik daarna zo snel mogelijk een huisarts opzoeken of laten komen.
dat je niet eet of kan eten is niet normaal
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ 1 ik kan niet op het duimpje klikken dus ik doe het zo.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
huisarts of psycholoog, het kan allebei. Wss eerst die huisarts dan vanwege de doorverwijzing.
Kots neigingen zeg je? Zodra je het doorslikt, moet je dan ook daadwerkelijk braken of kan je het wel binnen houden?

Ik raad jou ten eerste aan toch wat binnen te krijgen. Desnoods probeer je een bouillonnetje, gewoon wat zoutwater dus. Dan ben je in ieder geval wat helderder, je lichaam heeft immers voedingsstoffen nodig.
Probeer langzaam aan het eten weer op te bouwen, anders krijg je al gauw grotere problemen dan flauw vallen.
Het ziekenhuis zal je niet zo veel verder kunnen helpen denk ik, huisarts raad ik wel aan. Kan je die toevallig opbellen? Leg de situatie uit en kijk wat zijn/haar advies is.

Ik vind het al knap van je dat je dit zo al een week volhoudt. Liefdesverdriet en stress zijn beide hele nare dingen, ik kan -helaas- met je mee praten. Probeer vooral wat het liefdesverdriet een soort tijd met je zelf af te spreken. Bijv twee weken lang even goed 'uitzieken', alleen maar aandacht voor jezelf, zelfmedelijden, schreeuw/huil/krijs alles er maar uit. Zodra de tijd voorbij is moet je jezelf weer op de rails proberen te krijgen. Klinkt makkelijker gezegd dan gedaan en ik snap ook wel dat je niet echt op dit soort adviezen zit te wachten, maar meer valt er weinig aan te doen vrees ik.

Ik zou een banaan kunnen aanraden, bevat een hoge dosis endrofine. Dat is een stofje die je 'vrolijker' maakt, zoals men altijd beweerd te worden van chocolade (al is de dosis endorfine in chocolade erg laag). Maar als je niks binnen krijgt heb je hier niet zo veel aan.

Dat je flauwvalt na een week niks eten en amper drinken is niet zo gek. Het is een logische reactie van je lichaam. Een schreeuw om voedingsstoffen in dit geval.
Is er iemand in jou omgeving die jou zou kunnen helpen? Eten is namelijk de enige echte oplossing voor trillen, flauwvallen etc. Probeer het in ieder geval met hele kleine hapjes. Desnoods met je neus dicht zodat je zo min mogelijk proeft. Gun jezelf de tijd ervoor. Doe desnoods over één bekertje drinkbouillon een uur, zolang je maar wat binnen krijgt.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, heel veel sterkte en succes. Vergeet geen contact op te nemen met de huisarts, want je lijf gaf al aan dat je te ver gaat. Misschien heeft zij/hij beter advies.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
zorg eerst dat je niet uitgedroogd bent door veel water te drinken met suiker en een heel erg klein beetje zout (zorgt voor de elektrolyten). Bel vervolgens een ambulance en leg ze al je problemen uit, net als je bij ons gedaan hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een drinkontbijt af en toe zorgt ook voor suiker, naast het zout uit de bouillon. Prima antwoord +.