Ik heb last van pijn tussen de gewrichten van mijn wijsvinger en middelvinger, wat kan dit zijn?

Het komt meestal naar voren bij het langdurig gamen op mijn mobiel waarbij ik de vingers voor een lange tijd in 1 houding heb om me mobiel vast te houden. Verder geen opzwellingen of verder iets te zien.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.8K

Antwoorden (2)

dat heb ik ook weleens je spieren zijn aleen wat verrekt het gaat wel weer vanzelf over.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja na een dag of 2. Het is gewoon irritant. Kun je hier iets tegen doen om dit te voorkomen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt zorgen dat je minder lang in dezelfde houding zit. Ga dus tussendoor regelmatig even iets anders doen. En je weet zelf natuurlijk ook wel dat langdurig gamen helemaal niet zo goed voor je is. Voor je geest niet maar voor je lichaamshouding ook niet.
Als je zo door blijft gaan heb je kans op een ontsteking en daar ben je niet zo snel van af. Dat kan maanden en maanden gaan duren.
Ik heb zelf ook ooit een onsteking gehad door langdurig in dezelfde (verkeerde) houding te typen. Dat heeft iets van een halfjaar geduurd voor ik daar vanaf was.
Door het steeds maar weer dezelfde beweging te maken, overbelast je je vingers. Dat gaat pijn doen, eerst alleen bij herhaling van de beweging, maar later chronisch, dit is een vorm van RSI.
Een andere oorzaak kan het hypermobiliteitssyndroom zijn.
Hypermobiliteitssyndroom (HMS) is een erfelijke afwijking van het bindweefsel van de gewrichtsbanden en pezen. Door deze afwijking kunnen de banden en pezen hun steunende functie niet goed vervullen en dit maakt de gewrichten overbeweeglijk (hypermobiel) en instabiel.Hierdoor kunnen er vrij gemakkelijk geheel of gedeeltelijk ontwrichtingen optreden. Om het gebrek aan stabiliteit te compenseren nemen de spieren een gedeelte van de functie van de banden en pezen over. Deze moeten daardoor harder werken en zullen dus sneller overbelast zijn.
Een derde oorzaak kan artritis zijn. Bij artritis zijn de gewrichten langdurig ontstoken.
Ga hiermee eens naar je huisarts zodat deze de juiste diagnose kan stellen en een behandeling kan voorstellen.