Ik werd vanochtend wakker met pijn aan mijn duimmuis. Wat zou dit kunnen zijn?

Ik ben 18, dus artrose kan niet. De pijn straalt uit naar mijn pols, wijsvinger en middelvinger. Het is een beetje bonkende pijn.. Ik heb eerder een ontsteking gehad in mijn andere pols, maar dat was aan de zijkant en daar heb ik ongeveer een jaar last van gehad.. daarom ben ik nu wat huiverig voor mijn andere pols.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

Dat klinkt als een vorm van RSI. Dat wordt over het algemeen veroorzaakt door een onjuiste zithouding en te intensief werken/ te weinig (korte) pauzes.
10 jaar geleden
Kan door overbelasting komen, meestal wanneer je veel herhalende bewegingen doet op je werk bijvoorbeeld. Als dat het geval is zul je het voorlopig heel rustig aan moeten doen en indien mogelijk deze handelingen op een andere manier uit moeten voeren, zodat het minder belastend is.

Je kunt het beste even langs de huisarts gaan om eventuele andere oorzaken uit te sluiten.