Ik heb pijn aan mijn wreef na klein stukje lopen, hoe kan dit?

Als ik van de bushalte naar school loop heb ik een hevige pijn aan mijn wreef, daardoor kan ik bijna niet meer lopen.
Het is echt niet een hele grote afstand.
Ik doe mijn veters al een stuk losser maar dat helpt ook niet.
Afgelopen zondag heb ik na een lange tijd niet voetballen weer gevoetbald alleen daar is ook niks gebeurd waardoor ik deze blessure kan krijgen.
Ik weet echt niet hoe dit kan, heeft iemand ervaring?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Shin splints! Een veel voorkomende hardloperskwaal. Kan komen door je kuit niet goed te strekken, of door te hard trainen waardoor de spier die tussen de botten in je onderbeen door loopt te dik wordt en niet meer goed past. Was bij mij in 1 sessie bij de fysiotherapeut opgelost.