Als mensen met overgewicht vaak diarree hebben waar wordt dit door veroorzaakt?

Binnen de afvalclub komen veel mensen voor die vaak last hebben van diarree. Waardoor komt dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.8K

Antwoorden (1)

Veel mensen hebben problemen met de spijsvertering. Onderzoek van de ontlasting kan verteringsproblemen aantonen door de zuurtegraad (pH), het gehalte van zetmeel, vezels en vet in de ontlasting te meten. Darmklachten kunnen zeker ook samenhangen met overgewicht:
- De darmen van die mensen zijn overbelast geraakt. Al het overtollige eten dat hun darmen te verstouwen kregen heeft ze geen goed gedaan.
- Ook de kwaliteit van de voeding speelt een rol. Van zoetigheid word je misschien blij, maar je darmen denken daar anders over. Ze zijn vaak een voedingsbron voor slechte bacteriën en dus niet goed voor de darmflora.
- En darmen hebben baat bij een regelmatig eetpatroon: op min of meer vaste tijden eten zodat de darmen weten waar ze aan toe zijn. Niet de hele dag door eten, maar de darmen rust geven om het eten te verteren.
- Ook buikvet kan een belemmering zijn. Darmen hebben de ruimte nodig om te bewegen. Immers, de voedselbrij moet gekneed en voortgestuwd worden. Wie te veel vet in de buik heeft belemmert de beweeglijkheid van de darmen.
- En overgewicht hangt samen met hoge aantallen Bacteroïdes soorten, enterotype 1.

Dus al met al voldoende redenen om te darmen vaak te laten protesteren.
Amadea