Als je voorzichtig doet en de blaren heel houdt, is er geen enkel probleem. Als de blaren stuk gaan goed ontsmetten en schoon houden.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
en niet te heet water
Bij blaren op de voeten zou ik een bad aanbevelen met soda om de huid goed schoon te maken en eventueel door te prikken. Bij blaren door verbranding mag je dit niet doen en moet je infectie voorkomen. Een bad kan wel, maar het infectiegevaar is groter als je er met een vies lichaam in zit ( bijvoorbeeld nadat je gepoept hebt). Daarnaast zou je geen zeep moeten gebruiken op een brandblaar.

Een douche is dan veiliger, tenzij de stralen pijn doen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het protocol van de brandwondenstichting m.b.t. wondverzorging geeft ook aan dat je bij een bad de wond moet naspoelen met de douche, als de straal pijn doet door een washand over de kop te doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij "blaren op de voeten" neem ik aan dat hier de "gewone blaar" bedoeld wordt die wel eens onder het lopen ontstaat. Dus niet een brandblaar. Klopt dat ? Any-way, bij de EHBO leer ik dat je een blaar, welke soort dan ook, NOOIT door moet prikken. Je doorboort de huid waardoor ziektekiemen de kans krijgen het lichaam binnen te dringen. Ik zou daarom het doorprikken van blaren, brandblaar of niet, afraden !
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad, ik bedoelde bij blaren op de voeten een blaar van het lopen. Doorprikken is niet aan te bevelen als het niet hoeft, dan kunnen er inderdaad ziektekiemen onder komen en is er meer aandacht nodig. Er is in advies voor het bad een verschil te maken tussen een brandblaar en een blaar door het schuren van de huid. De vraagsteller vraagt naar een brandblaar.