Kun je ook buikgriep hebben zonder diarree en overgeven?

Ik heb sinds zaterdag last van buikpijn, kramp, misselijkheid en een borrelende opgezette buik. Precies dezelfde symptomen die ik ook bij buikgriep heb. Alleen ik geef niet over en ben ook in al die dagen niet naar het toilet geweest (heb ook nauwelijks gegeten). Is het mogelijk om ook op deze manier buikgriep te hebben?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
122.8K

Het beste antwoord

Ja dat kan heel goed.
Buikgriep bestaat in verschillende soorten. De verschillende vormen van buikgriep worden door verschillende virussen of bacteriën of parasieten veroorzaakt.

Met buikgriep wordt gastro-enteritis bedoeld. Gastro-enteritis betekent letterlijk een maag-darmontsteking. Wanneer je buikgriep hebt, wil het niet zeggen dat zowel je maag als darmen ontstoken zijn, meestal is of je maag of je darmen ontstoken. Als er een ontsteking in de slijmvliezen van je maag is, noemen we dit gastritis en als er een ontsteking in de slijmvliezen van je darmen is, noemen we dit enteritis.

Het hangt ook af van wat de oorzaak is. Buikgriep kan verschillende oorzaken hebben. Het kan veroorzaakt worden door een virus, een bacterie of een parasiet.

http://www.buikgriep.net/