Kan dit een kaakontsteking zijn?

Het begon weken geleden met hoofdpijn. Nu doen mijn kaken pijn en zwellen mijn wangen op. Beide oren zitten ook steeds dicht. Mijn holtes zijn schoon zou dit dan een kaakontsteking kunnen zijn? Temperatuur is 37,5 geen koorts dus. Wegens een andere aandoening zit ik aan de prednison (nu een week) ik weet dat je gezicht daar ook van kan opzwellen maar dat zou geen pijn moeten doen en dat gaat niet zo snel. Iemand een idee? Morgen ga ik uiteraard naar mijn huisarts.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat je best een dokter raadpleegt

Antwoorden (3)

•hevige en bonzende hoofdpijn boven of achter de ogen
•drukkende pijn bij de holten (vooral bij het vooroverbuigen)
•een verstopte neus
•of een etterige afscheiding uit de neus
•koorts.
Als je deze symptomen herkent, heb je waarschijnlijk kaakontsteking. Het is inderdaad verstandig om even langs te gaan bij de huisarts.

Als dit zo het geval is, is het verstandig om vitamine- en mineraalrijk voedsel te eten. Kruidenthee helpt, de huisarts geeft hier natuurlijk ook nog meer advies over.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de tip. Eigenlijk zou je toch geen ontsteking kunnen krijgen als je prednison slikt?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad onderdrukt prednison ontstekingen, bij prednison kan je lichaam geen goede ontstekingsreactie opbouwen. Juist daarom loop je wel meer kans op infecties.
Het is dus mogelijk dat er wel sprake is van een infectie in de kaakholtes en dat u daar relatief weinig klachten van ondervindt doordat u prednison gebruikt. Dus CaatPeeters heeft zeker wel gelijk; een goed idee om de huisarts hieraan te herinneren.
Ik heb wekenlang met veel pijn in mijn nek gelopen. Van Fisio ging het niet over. Tot dat deze mij doorstuurde om foto's te maken. Uitslag kaakontsteking. Geholpen in het ziekenhuis en nooit geen nekpijn meer gehad. Zo zie je dat het heel verschillend kan zijn. Gewoon de huisarts vragen voor een evt door sturing.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je al aan de bof gedacht? Vooral bij studenten komt dit weer regelmatig voor.