Is het ernstig als je schouderblad schever staat tegenover je andere schouderblad?

Als ik mijn schouderbladen naar achteren probeer te duwen, is één schouderblad helemaal buiten, maar de andere schouderblad blijft een beetje in mijn bovenlichaam zitten. Is dit ernstig?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Antwoorden (2)

Hoi. Ik heb precies hetzelfde, maar blijkbaar is het niet ernstig.
Hangt misschien van de oorzaak af, bij mij is het een spier stabiliteitsprobleem, ik heb hiervoor oefeningen gehad van de fysiotherapeut. Het gaat er niet door weg, maar het verminderd wel de klachten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Als ik mijn fysiotherapeut weer eens zie zal ik er meteen naar vragen. :)
Niemand is symmetrisch. Vooral bij schouderbladen is er eigenlijk altijd verschil in beweging. Zolang er verder geen klachten zijn is er waarschijnlijk ook niks aan de hand. Maar ernaar vragen bij de fysio kan natuurlijk nooit kwaad.