Bestaat er een verband tussen sporten en blaasontsteking?

4 maanden geleden ben ik begonnen met sporten na mijn tweede zwangerschap. Anderhalf maand geleden was ik even ziek maar had in die 2 en half maand dat ik sportte heb ik 2 maal erge blaasontsteking gehad. Nu ben ik 4 dagen geleden weer begonnen met sporten gewoon fitness. dus geen hardlopen of groepslessen waarbij ik moet springen. Nu heb ik elke dag gesport en merk alweer op dat ik blaasontsteking krijg. het is wel erg toevallig dit. Ik kan nergens vinden of er een verband is hierin.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5K
Ritsuka
10 jaar geleden
Misschien is het iets met het zweten en bacterien.
Ga je gelijk plassen en douchen na het sporten? Blijf je even rondlopen in je sportkleding?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Na het sporten ga ik altijd douchen.. en ik drink genoeg water kom zeker wel aan de 2 liter per dag. het is gewoon gek als ik niet sport nergens last van heb en ik begin weer direct blaasontsteking heb.

Het beste antwoord

Blaasontsteking staat niet in verband met sporten, dat is een jammerlijke toevalligheid. Seks en verlaagde weerstand staan wel in verband met een blaasontsteking, dat lijkt me logischer dat daar de oorzaak ligt. Het is heel normaal om na een zwangerschap een verlaagde weerstand te hebben, je hebt veel bloed verloren, je schema veranderd na de geboorte van je kindje. Overleg eens met je arts hoe je je weerstand weer op peil kunt krijgen en doe tot die tijd even rustig aan. Zorg wel dat je voldoende drinkt.
Beterschap.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik denk dus niet dat het ligt aan de weerstand. ik drink 2 liter water per dag. ben verder super gezond juist als ik niet sport en dat maakt het juist gek. want door sporten moet je juist beter voelen.
kan de klok erop gelijk zetten als ik begin met sporten ik weer blaasontsteking krijg . erg vreemd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt dat je door sporten een goed gevoel krijgt en meer energie, maar dat heeft niet zoveel met je weerstand te maken. Bespreek je probleem eens met je huisarts.
Ritsuka
10 jaar geleden
En je eet verd ook redelijk gezond en genoeg om je activiteiten te ondersteunen?