Is de vloeistof HEATSAVR ,die men toevoegde aan het zwemwater na periodiek inslikken gevaarlijk voor de gezondheid?

Deze vloeistof voegt men toe om het energie verbruik te verlagen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Heatsavr bestaat grotendeels uit isopropylalcohol en vormt een uiterst dun laagje op het water waaruit verdampende watermoleculen niet of moeilijker kunnen ontsnappen. Daarmee wordt warmteverlies voorkomen. Deze stof wordt ook wel gebruikt in desinfecterende (hand) lotions en in andere lotions en cremes. Op de huid is het niet giftig. Inname of inademen van hoge concentraties gedurende langere tijd kan uitermate gevaarlijk zijn. Maar als het zwembadwater op de juiste manier ermee wordt behandeld dan gaat daar zo weinig in, dat het niet schadelijk is, ook niet als je af en toe een slok binnen krijgt. Je moet het water niet gaan drinken van het zwemwater omdat daar ook nog andere stoffen aan toegevoegd zijn.