Ik beweeg tijdelijk minder dan normaal en vraag me af of ik mijn voeding ook aan moet passen. Wat voor voeding moet ik nemen bij bedrust/onbelast?

Ik heb een aantal weken onbelast gips gekregen omdat ik een aantal breukjes in mijn voet heb. Ik beweeg dus veel minder dan normaal en vraag me af of ik mijn voeding ook aan moet passen en welke dingen ik zeker moet laten staan om over een paar weken niet erg te zijn aangekomen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

In elk geval minder eten, omdat je minder beweegt.
Hoeveel het ongeveer is kun je hier bekijken: http://www.health-calc.com/diet/energy-expenditure-advanced
Je vult je gegevens in (op metric zetten), en dan draai je aan de schijfjes voor je activiteiten (waarschijnlijk slapen en 0,5-1 uur lopen).
Nu zie je linksbovenin bij Total Daily Energy Expenditure staan hoeveel kcal je ongeveer nodig hebt om op gewicht te blijven.

En met soort eten zou ik meer focussen op eiwitten (voor herstel) en vetten (vullen goed). Koolhydraten kun je wat lager houden, omdat je minder beweegt.
Ritsuka