Hoe krijg ik slijm uit mijn neus?

Ik heb het beginstadium van de ziekte van Pfeiffer. Een flink ontstoken neus en amandelen maar nu zit er ook slijm in mijn neus vast. Zo lijk ik een verstopte neus te hebben alleen krijg ik mijn neus op geen enkele manier open. Door dit alles slaap ik al een paar nachten niet, wat moet ik doen? Hoe krijg ik het slijm wel weg (stomen, sprays etc. Helpen niet)? Of hoe zorg ik er voor dat mijn mond minder droog wordt door het door mijn mond ademen?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoel natuurlijk geen ontstoken neus, maar keel en amandelen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (4)

Ik heb geen beginnende pfeiffer of ontstoken neus/amandelen maar ik ben laatst flink verkouden geweest met voorhoofdholte onsteking, zat er ook slijm in me neus en ergens erachter en dat merk je tijdens het praten en slikken, ik ging toen op me rug liggen en het ophalen en dat schijnt te werken.

Otrivin Duo Spray maakt je neus los zo dat je kunt ademen maar ik weet niet of het in jou probleem werkt.

Ik raad je toch aan om naar de huisarts te gaan voor advies.

Sterkte.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt je neus doorspoelen met zout water. Dat helpt. Bij de drogist zijn ook speciale pipetten met zoutwater-oplossing te koop, maar zelf zout oplossen kan ook.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het heeft geholpen, alleen is mn neus nog niet vrij genoeg om door mijn neus te kunnen ademen.
Ivana
10 jaar geleden
Gewoon nog een paar keer doen. Ik weet dat het vies is, maar bij baby's doen we dat ook zo. Succes en slaap lekker vannacht, dan voel je je morgen stukken beter. ;)
Leg eens een doorgesneden ui naast je bed, meestal helpt dat!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
stomen met gekookt water
zon 10 min doek over je hoofd