Elleboog heel hard gestoten, gekneusd of tussen mijn oren?

Deze ochtend heb ik mijn het stukje net boven mijn elleboogtuitje gestoten, extreem hard zelfs, op de rand van een stoel terwijl ik nog neerzat. Nu enkele uren later heb ik veel pijn bij het buigen en strekken van mijn arm, aanraken, en zelfs als ik op mijn vingertoppen duw dan voel ik lichte pijn in mijn elleboog. En mijn vinger tintelen lichtjes. Ik kan iets zoals mijn ipad (nee geen dikke nek, gebruik dit om mijn schoolcursussen op te bewaren en in te vullen in de les :P) niet opheffen zonder pijn. De telefoon aan mijn oor houden is ook heel pijnlijk. De eleboog zit matig gezwollen en op de plaats waar het gestoten is, is ereen blauw/paars plekje de gote van een stuk van 20 cent. De armspier opspannen het ook pijn. Ik ben een kanjer in botten barsten en breken, dus ik vroeg mij af of het gekneusd kon zijn a.d.h.v. deze symptomen en als er aldan niet een huisarts in moet betrekken? Thx!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
13.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je alle bewegingen nog kan maken is het niet gebroken. Gekneusd kan wel. Goed arnica zalf opsmeren. Je hebt de pees geraakt die je vingers besturen. Kan wel twee weken duren voor het echt over is.

Antwoorden (1)

Het is niet uitgesloten dat je je ellepijp (ulna) hebt gebroken. Bij je elleboog loopt dat bot uit in een iets dunner gedeelte.
Misschien is het niets, maar ik zou toch maar naar de dokter gaan, want er loopt daar een belangrijke zenuw die je pink en ringvinger 'bedient' plus het buigen van je hand.
Zie ook afbeelding.