ik heb een bultje/spruw op mijn tong, hoe kun je de pijn verminderen?

ik ga zo uit eten over 3 uurtjes, en ik wil genieten van het eten maar ik vind het irritant om te eten met zo'n bultje in m'n mond want het eet echt zo ongemakkelijk. ik hoop dat iemand een antwoord voor mij heeft hoe je zo snel mogelijk de pijn kunt verminderen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik bedoel een aft ipv spruw, maar allemaal bedankt voor de info!!

Antwoorden (3)

Sabbelen op een ijsblokje. Of ijsblokje er tegenaan houden. Ervoor zorgen dat je je tong nog goed voelt. Begint hij gevoelloos te worden even wachten met koelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb goede evaringen met Oralmedic:
Een revolutionaire mondblaasjesbehandeling die pijn van mondblaasjes laat verdwijnen in slechts enkele seconden. Oralmedic biedt een hygiënische behandeling aan voor mondblaasjes. Het is heel simpel: geef een tikje op de achterkant om de Oralmedic in de katoenen aanstipper in te laten trekken voor aanbrenging. Naast het wegnemen van de pijn van mondblaasjes, zorgt het ook voor het afsluiten van een mondblaasje met een dunne film, zodat natuurlijke genezing wordt bevordert.
Geeft zeer vlug resultaat,is in België in de optheek verkrijgbaar,hoop dat dit ook geld voor Nederland.
fremar
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Is een optheek het Vlaamse woord voor apotheek?
fremar
10 jaar geleden
juist de o vergeten...kan gebeuren
Beste Stephaniexmrd, Een bultje heb ik ook soms als ik op me tong of aan me binnen kant van me wang heb gebeten of iets heetst gegeten, maar ik zie dat je ook spruw hebt staan, dat is een mondschimmel en dan heb ik deze informatie voor je gevonden.

Spruw?: Normaal gesproken is de schimmelinfectie aan de mond ofwel spruw, goed te behandelen bij gezonde kinderen en volwassenen. Alleen met een verzwakte weerstand treden er moeilijkheden op.

Behandeling zijn: Anti candida medicijnen of andere receptmedicijnen speciaal voor spruw.
Het is slim om in ieder geval je arts te bezoeken en eventueel ook je tandarts. Vaak duidt een schimmelinfectie in de mond op een algemene schimmelinfectie in je lichaam.

Bij baby’s kan het voorkomen dat de spruw vanzelf verdwijnt zonder extra behandeling als fase van de ontwikkeling van het immuunsysteem, maar het is altijd belangrijk goed te letten op de hygiëne van bijvoorbeeld speentjes of speeltjes waarbij contact met de mond optreed.

Ook kan het volgende helpen:

+ Goede mondhygiëne, poets je tanden tenminste twee maal per dag en flos dagelijks.
+ Vermijd mondwater en sprays. Deze producten kunnen de zuurwaarden in je mond aantasten, waardoor de schimmelinfectie de overhand kan krijgen.
+ Bezoek regelmatig je tandarts, vooral als je diabetes hebt of een kunstgebit.
+ Als je rookt, stop dan zo snel mogelijk!
+ Eventueel met de hulp van een professional.
+ Volg een anti candida dieet.