ik heb bijna elke dag last van buikkrampen en diarree.dit is absoluut niet fijn. ik ben bang dat er iets mis is in mijn buik? wat doe ik eraan?

Ik kan vaak niet naar school en stage..Dit vind ik niet fijn en dit is ook absoluut niet handig. ik wil graag weten wat het is en wat ik er aan kan doen.. Het is absoluut niet fijn. Ik wil er graag van af. Ik had het eerst maar 1x in de week. en nu steeds vaker. soms wel drie keer. absoluut niet fijn...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.4K

Het beste antwoord

Zou dit pds (prikkelbaar darmsyndroom) kunnen zijn? Lees ff op internet erover en kijk of de symptomen overeen komen. Drink iig voldoende water en ga op bezoek bij je huisarts!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Misschien naar de dokter gaan, en een verwijzing vragen voor ee mdl arts..want langdurig diarree kan uitdroging veroorzaken...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Precies Marion. Een arts kan een diagnose stellen of doorverwijzen naar een maag-lever-darm arts. Dit in tegenstelling tot hier op GV te diagnosticeren. Dikke Plus. Mvg. TX.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Thanks
Ik vermoed lactose intolerantie.

Wanneer lactose uit onze voeding niet door het enzym lactase wordt afgebroken, komt het onveranderd in de dikke darm aan. In de dikke darm leven veel bacteriën. Deze bacteriën gaan het lactose bewerken en afbreken. Hierbij komen gassen en bepaalde vetzuren vrij. Daarnaast trekt lactose in de dikke darm vocht aan. Hierdoor kunnen de volgende klachten ontstaan:

Een opgeblazen gevoel.
Winderigheid.
Diarree, soms is de ontlasting schuimend en ruikt deze zuur.
Buikpijn en krampen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Weet jij door One Direction dat vraagsteller lactose intolerantie heeft? Merkwaardig...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt iemand er ook gewoon vriendelijk op wijzen dat de gegeven link niet klopt. Soms zie je niet dat de link die je wilt kopiëren niet meekomt maar een link die je daarvoor hebt gebruikt.
Klachten met de darmen kunnen vanalles zijn, van PDS (prikkelbare darmsyndroom) tot parasitaire aandoeningen tot chronische darmziekten zoal Crohn. Wat je er dus aan kunt doen, is ten eerste naar de huisarts gaan en zorgen dat er een diagnose komt. Tussentijds kun je in ieder geval even aandacht vestigen op je leef- en eetpatroon. Zijn hierin oorzaken te ontdekken misschien?