Hoe moet je een pus wond leegknijpen?

Ik heb een kleine ontsteking in mijn middelvinger, na wat pielen zie ik dat er achter de huid een hoeveelheid pus zit.

Hoe moet ik dat leegknijpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.3K

Het beste antwoord

Wat je kunt doen is een scherpe naald pakken en deze steriel maken. Liefst met 70% alcohol.
Maak ook met een wattenschijfje met alcohol het plekje op je vinger schoon.
Prik nu met de steriele naald vanaf de zijkant in het pusplekje, tot je het net raakt. Als het goed is begint hij nu al een beetje met leeglopen.
Doe nu een tissue om een vinger heen en oefen daarmee een lichte druk uit op het andere uiteinde van het plekje, om de pus uit de wond te duwen.
Als alles leeg is kan het zijn dat er nog wat bloed achteraan komt.
Nu met een nieuw wattenschijfje met alcohol het wondje ontsmetten en er een pleister op doen. Niet meer aankomen.
Ritsuka