Kunnen lymfeklieren opzetten door een huisstofmijt allergie?

Na aanleiding van mijn vorige vraag, waarin ik omschreef dat ik al 8 maanden last had van opgezette lymfeklieren in de hals, ben ik nogmaals naar de huisarts geweest, allergie test gehad en het bleek dat ik flink allergisch ben voor huisstofmijt 1 & 2 (dat ik allergisch was wist ik al, maar niet dat het zo erg was) nu heb ik Levocetririzine diHCI 5 meegekregen voor mijn allergie tegen de huisstofmijt. Zou het kunnen dat de lymfeklieren in de hals reageren door mijn huisstofmijt-allergie?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
21.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom vraag je dat je huisarts niet?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Omdat de huisarts dit zelf voorstelde maar geen verdere uitleg wist te geven.

Het beste antwoord

Ja, dat is mogelijk, een allergie is een gevolg van een slecht of ontregelt immuunsysteem, wat zich kenmerkt door opgezwollen lymfeklieren. Over een paar dagen zal je dus al minder gezwollen lymfeklieren moeten hebben, als je minder tot geen last meer van de allergie hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Excuses voor de late beoordeling. Bedankt voor uw duidelijke reactie

Andere antwoorden (1)

Ik heb sinds 1,5 jaar last van ontstoken lymfeklieren in de hals, ook ben ik vaak erg moe, kan dit een allergie voor katten zijn?
Ik heb sinds 1,5 jaar last van ontstoken lymfeklieren in de hals. Hiervoor ben ik reeds bij een specialist geweest, alleen deze zegt dat het niet erg is. En doet hier verder niets aan. :De klachten maken toch de indruk van een allergie. Daar zijn veel soorten van zowel wat oorzaak betreft en ook de manier waarop de patiënt er klachten van krijgt.

Dit kan inderdaad heel goed een allergie zijn voor de kat

Toegevoegd na 52 minuten:
Open de bron voor meer duidelijkheid(kan hier niet kopiëren)
fremar