Hoe kan het dat ik na jaren nog steeds pijn heb van een gebroken (gedeformeerde) wervel?

Ik heb voor jaren terug, op mijn werk, door iets heel zwaars te tillen mijn 8ste thorax wervel gebroken. Ik zal even uitleggen hoe ik dat heb ervaren. Terwijl ik het optilde voelde ik een vreselijke pijn boven in mijn rug. En tevens voelde ik of er , ik leg het altijd uit aan de artsen , of er een elastiek die op spanning staat knapte. Ik ben nog even doorgegaan met mij werk , maar als ik mij bukte voelde het net of er iets vloeibaars naar die plek stroomde. De orthopeed constateerde dat de werver ingezakt was. Als ik dan vertelde van het geknapte ,,elastiek,
trokken ze de schouders op. Om kort te gaan , ik heb in de afgelopen jaren heel wat trajecten doorlopen . Revalidatie arts, 2 verschillende corsetten, pijn poli , niets hielp tegen de pijn. En geen enkele arts was geïnteresseerd in mijn verhaal over het gesprongen ,, elastiek,, Heel veel dingen kan ik wel , maar werkzaam heden waarvoor ik mijn armen naar voren moet sterken bijvoorbeeld werken aan het aanrecht of de krant vasthouden , krijg ik al weer pijn, wat weer overgaat in rust. Mijn vraag is, was er meer aan de hand dan alleen de wervel. Ik hoop dat iemand hier een antwoord op weet!!!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Het klinkt alsof de wervel naast in te zakken ook vast is gaan zitten. Het bot is op zich met 6-8 weken wel genezen en mag dus na een aantal jaar in dat opzicht geen pijn meer doen. Maar een vastzittende wervel verstoort de spierspanningen er om heen. De wervel moet dus weer losgemaakt worden. Een chiropractor, osteopaat of orthomanueel therapeut kunnen hier mee helpen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat kan ook te maken hebben met de leeftijd. Mensen onder de 20 zullen sneller genezen en geen pijn erna voelen. Mensen boven deze leeftijd zullen meer en ook langer last hebben. Als ik jou was zou ik zoiezo even naar de huisarts zijn gegaan. Succes!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik snap als je ouder wordt dat het langer pijnlijk blijft. Maar mijn vraag blijft, of er meer aan de hand was dan alleen de wervel. Het spookt al jaren in mijn hoofd of er toen ook nog iets is afgescheurd . Ik ben geen arts maar zo voelde het wel tijden het opbeuren.