Ik heb een zware menstruatie en ben de laatste tijd heel moe hebben jullie misschien tips wat ik kan eten waardoor ik niet zo moe ben?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat noem jij een zware menstruatie...? Het kan namelijk varieren van tijd tot tijd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je je hb al eens laten controleren?

Antwoorden (3)

In elk geval goed luisteren naar je lichaam, want vaak geeft het zelf al ongeveer aan wat het nodig heeft.
Heb je zin in chocolade? Lekker eten.
Voor de rest kun je proberen wat meer koolhydraatrijk eten te nemen, en dingen met veel ijzer. Door het bloedverlies heb je minder ijzer in je lichaam.
Als je iets met ijzer eet in combinatie met vitamine C word het beter opgenomen (bijvoorbeeld een glas jus d'orange erbij nemen).

Voedsel dat rijk is aan ijzer
* rood vlees, zoals rundvlees, lamsvlees, lever en cornedbeef
* gevogelte, zoals kip en kalkoen
* eigeel
* graanproducten, zoals ontbijtgranen met extra ijzer (kijk op de verpakking), volkorenbrood
* bonen en peulvruchten, zoals linzen, witte bonen in tomatensaus en spliterwten
* donkergroene groente, zoals spinazie, groene kool en broccoli
* gedroogde vruchten, zoals abrikozen en rozijnen

Toegevoegd na 1 minuut:
En voor de rest gewoon een beetje rustig aan doen, lekker op tijd gaan slapen etc.
Maar probeer wel iets als wandelen te doen, beweging kan helpen tegen je vermoeidheid.
Ritsuka
10 jaar geleden
Voedsel gaat die moeheid niet verhelpen.
Misschien kun je over gaan op de pil, waardoor je kortstondiger en lichtere bloedingen krijgt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij zware menstruatie moet je koffie, thee, rode wijn en melkproducten zoveel mogelijk vermijden.
Rund en lamsvlees, volkorenbrood, brocolli en sperziebonen vullen je ijzergehalte wel goed aan.
Bespreek je probleem eens met je huisarts.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee voedsel verhelpt dit inderdaad niet.
Werk je miss.ook?ben je niet teveel gestrest?
Ik zou ermee naar de huisarts gaan als ik jou was.
Miss.ben je ook wel overspannen??Of heb je`n burnout?