Bij het landen met het vliegtuig krijg ik stekende pijn achter mijn oog waardoor komt dat en wat doe je ertegen?

Als ik met een vliegtuig ga landen krijg ik stekende pijn achter mijn oog ik heb het nu al 3 x gehad en 1 keer was niet met vliegtuig maar in de auto met het naar onder rijden uit de bergen. Maar ik ga nu binnekort weer vliegen en wil graag zonder die stekende pijn landen wat doe ik ertegen?
Want de pijn is bijna niet te verdragen en mijn ogen gaan dan helemaal tranen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
20.1K

Antwoorden (3)

Dan zit je buis van Eustachius dicht, de verbinding tussen je oor en je mondholte. Dan ontstaat er drukverschil. Aangeraden wordt kauwgom te kauwen tijdens het landen om dit te verhelpen. Daardoor gaat de buis open.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het lijkt mij het beste dat je dit probleem eens met je huisarts bespreekt, de klacht komt vaker voor en vaak is het gebruik van een neusspray niet voldoende om te voorkomen dat je toch pijn krijgt. Je huisarts kan je vast een oplossing bieden die wel helpt.
http://hollander-in-duitsland.blogspot.nl/2010/10/niet-meer-vliegen.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jij hebt dus last van de luchtdrukverschillen. De meeste mensen voelen dat in hun oren (ik heb zelf echt oorpijn als ik geen oordopjes in doe bij het dalen), maar sommigen voelen het achter hun ogen. Het flink kauwen op een stukje kauwgom helpt hiertegen.

Toegevoegd na 4 minuten:
En daarbij uitgebreid gapen!
Amadea