Mijn vriendin heeft stinkvoeten, hoe los ik dit op?

Een goede vriendin van mij heeft hele erge stinkvoeten en ook een aardig vies huis, ze draagt altijd allstars en nooit slippers dus het zit daar lekker te zweten, ze trekt binnen altijd haar schoenen uit en vorige keer zei ik het tegen haar.. ze werd vet boos en toen zei ik maar snel 'grapje ik ben het denk ik ook' en heb ik snel deo op mijn EN haar voeten gespoten -- maar nu na iets van 3 maanden is het nog niet over, vorige was ze hier en was het weer zo erg, ik vind het lullig om zo te zeggen 'Jeetje, je voeten stinken echt erg man doe er wat aan' maar al meerdere mensen hebben het gezegd - op een aardige manier - zovan: 'Je voeten stinken een beetje, kan je ze misschien wassen/deo spuiten of je schoenen aantrekken?' en dan kregen ze ook een boze blik.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.3K
Amadea
10 jaar geleden
Geef haar een paar sets dunne katoenen sneakersokjes. Met blote voeten in kunststof schoenen dat levert inderdaad onaangename geurtjes op. Als ze er elke dag schone sokjes bij draagt (nadat ze de schoenen gereinigd heeft) dan wordt het stukken beter!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ze wordt waarschijnlijk boos omdat ze het ook wel ruikt maar niet weet wat ze er aan moet doen of ze heeft er al het één en ander aan gedaan maar het werkt niet. Verdiep je er dus in en zorg dat je weet wat je er allemaal aan kunt doen en ga er eens serieus over in gesprek.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn zonen hebben helemaal geen stinkvoeten maar ze hebben eens sandalen gehad waar die voeten enorm in stonken. Het heeft dus meer met de schoen/voetbed te maken dan met het open of gesloten zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hahaha thanks snijboon 0:)
gonna
10 jaar geleden
Ik zou niet zeggen je voeten stinken. Stinken heeft een zeer negatieve betekenis. Je zou misschien kunnen proberen met:"weet jij dat je voeten een vervelende geur afgeven? En dan erachter aan:" ik weet een prachtige manier om daar vanaf te komen. Er is van thermen een deodorant, waarbij je 5 dagen okselfris blijft. Als jij haar aanbied haar voetjes te wassen en te masseren dan spuit je dat alleen op de onderzool van haar voet en gegarandeerd blijft ze minimaal drie dagen fris met haar voeten Het is blauwachtig spul en zit in een klein rechthoekig flesje Nadat het gedroogd is kun je de voeten insmeren met de bodylotion van thermen. Dat is zo ontzettend lekker spul en niet duur. Ook daar is vaak een aanbieding van dat de tweede gratis is. Ze hebben twee of drie verschillende geuren. Ik sla altijd in als de tweede gratis is vandaar dat ik nu niet exact de prijs weet. Je doet er heel lang mee, want je hebt heel weinig nodig. Let op heel vaak hebben ze aanbiedingen de tweede gratis of de tweede voor de helft van de prijs bij kruitvat of Etos. Maar................. Ik lees dat je je aan meer dingen ergert. Als zij zo blijft ( geen enkele opbouwende kritiek verdraagt)kan dat een enorme hindernis voor je zijn waar je goed over na moet denken of je dat zelf wel trekt op den duur. Ik hou zelf ook erg van fris en fruitig. Gonna

Antwoorden (2)

Toch gewoon tegen haar zeggen, en dan niet 'grapje!' zeggen als ze boos wordt. Gewoon over praten. Er zijn heus manieren om van zweetvoeten af te komen.
Als je terug blijft krabbelen voor haar reactie, doe je daar niemand een plezier mee: jezelf niet, en haar ook niet.
Ga het gesprek niet aanvallend aan. Zeg iets als: 'Ik zeg het niet om te plagen, maar je hebt écht last van zweetvoeten. Kunnen we niet samen uitzoeken wat je daaraan kunt doen? Dit is voor jou ook niet leuk.' Als ze boos wordt, zou ik haar vragen waarom je als vrienden niet over dat soort dingen mag praten. Daar zijn vrienden toch juist voor?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De voeten dopen in een formaldehydeoplossing. Dan gaan de poriën gegarandeerd dichtzitten en heb je geen last van stinkvoeten.