kan je een bult krijgen van een dazenbeet?

ik kwam er vandaag achter dat ik een grote bult had op mijn scheenbeen. ik vermoed dat het een dazenbeet is. het is rood en warm. hoe weet ik zeker dat het een dazenbeet is en wat kan je er tegen doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (4)

Ja die geeft ook een bult. Vooral niet krabben want anders breekt de hel los
Azijn opdoen of iets tegen insectenbeten
Robby BB

Toegevoegd na 57 seconden:
Normaal geeft een dazenbeet een wat onregelmatige vorm van bult
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een dazenbeet kan wel rood en warm worden, maar of dat bij jou het geval is kan ik natuurlijk niet zeggen.
Gewoon niet aankomen, ik heb hier dagelijks een dazenbeet en zijn (als je er niet aanzit) binnen een paar uur weer weg, dat kan bij jou langer duren omdat je lichaam dit nog niet kent.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, dat zou kunnen, meestal is een dazenbeet herkenbaar aan een kleine zwelling, maar als je er heftig op reageert, dan kan er een grote zwelling ontstaan. Even iets kouds erop kan de pijn en/of jeuk verzachten, ook kun je er een jeukstillend middel op doen, bijv Nestosyl of Azaron.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, ik word jaarlijks op vakantie in Polen gestolen door dazen, we wonen dicht bij een meer. Laatst was m'n arm zelfs een beetje opgezwollen na de beet, het jeukte heel erg en ik had een gevoel van spierpijn. Het gaat bij mij sowieso altijd gepaard met een grote bult en veel jeuk.