Symptomen
Symptomen die bij een handfractuur kunnen voorkomen zijn:
Zwelling van de hand
Vinger(s) moeilijk of niet kunnen bewegen
Pijn of gevoeligheid van de hand
Vervorming van de hand op de plaats van de breuk
Verkorte vinger
Vingers staan afwijkend tegenover elkaar
Ingedrukte knokkel

Diagnose
Na een standaard anamnese en lichamelijk onderzoek zal de arts bij vermoeden van een gebroken handbeentje röntgenfoto's laten maken. Met deze foto's kan men de locatie en de soort breuk diagnosteren.
Afhankelijk van welke soort breuk en de graad van ernst zijn er verschillende behandelingsmogelijkheden beschikbaar:
-Gipsverband, spalk of brace
-Operatie
fremar