Heel warm voorhoofd in de zon, koud hebben in de schaduw wat kan het zijn?

We gingen zwemmen vandaag, en we we zaten buiten in de zon, en opgeven moment werd me voorhoofd heel warm, en als ik in de schaduw zat had ik het koud.

Toegevoegd na 14 uur:
Was het zonnestreek fase 1 ??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lang in de zon zitten is gevaarlijk om een zonneslag te krijgen, zeker als je geen petje op hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Was afwisseling van zwemmen en zonnen, behalve op het laatst
Ritsuka
10 jaar geleden
wel genoeg water gedronken?
en goed ingesmeerd hoop ik, straks ben je ook nog verbrand
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
logische wijs het menselijke lichhaam
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ingesmeerd ja, ging alleen weer half af door het zwemmen, gedroken ja geen water,, en niet verband, ze zeiden dat het leek op een zonnesteek?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien te weinig drinken, voelde ook geen behoefte ervoor, en te druk bezig met zwemmen ect..

Het beste antwoord

Dit kan een teken zijn dat je aan het verbranden was, dan kun je een warme huid krijgen en rillingen krijgen, wat koud aanvoelt. Ga onder een lauwe douche en smeer je daarna in met een aftersun.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik verbrand nooit, dus lijkt me niet echt mogelijk
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Iedereen kan verbranden, zelfs mensen die een hele donkere huid van zichzelf hebben. Dus dat is wel degelijk mogelijk, bij een zonnesteek
heb je meestal ernstigere klachten en meer klachten. Hier lees je alles over een zonnesteek:
http://www.gezondheidsnet.nl/veilig-zonnen/artikelen/1663/pas-op-voor-een-zonnesteek
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb geen idee of me tempratuur omhoog is gegedaan, ik was niet aan het verbranden, anders was ik wel rood geweest?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt in ieder geval last van de warmte gehad, ik denk dat je net op tijd uit de zon was, zodat verbranden is voorkomen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zou kunnen, had het de rest van de tijd in de schaduw koud, gewoon niet in de volle zon normaal, alleen last van me ogen , en heeeel klein beetje misselijk.. komt dat ook door de zon?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, het licht van de zon kan je ogen irriteren, wat hoofdpijn tot gevolg kan hebben. Zet de volgende keer een zonnebril of petje op als je de zon ingaat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zal ik doen, ik ben vaker in de zon, maar eerste keer dat ik hier last van had .. en dan ben ik nog in warme landen geweest dan Nl